Battery alternator visit workshop, undervoltage consumer defective или генератор устал
А точнее, устала таблетка (реле-регулятор), стёрлись щётки почти в ноль.
Поехал в финку, и уже по пути обратно, на КАДе, во время очередной отсечки экран приборки загорелся красным (впервые за всё время, удивился), и вылезло это
Доехал до дома без проблем, особо не газуя. На следующий день зарядка то была, то нет, от оборотов не зависело. Когда аккум стал 11,5в, вылетела надпись на желтом фоне "undervoltage consumer defective". Смотрел через Torque. Позвонил в пару мест, сказали сутки времени, 2тыс снять-поставить, и переборка гены хз сколько, нужно смотреть что менять. Открыл капот, оценил масштаб работы и снял его за 15 минут. Вообще ничего сложного нет, ничего не мешает.
Отвёз хорошему знакомому, который занимается переборкой стартеров\генераторов\любых похожих двигателей, по пути купил 2 подшипника (250р за оба). Пару часов времени и гена был готов. Что было сделано — отмыт (был в говне, после мойки даже стало видно наклейку с номером a0111548402), замена 2х подшипников, проточка токосъемных колец, перепайка щёток на таблетке. Мне повезло, гена оказался максимально тупым и простым, хоть и Valeo. Всего 2 провода — один провод возбуждения, и силовой плюс.
Поставил обратно также минут за 15-20. Запустил двигатель, аккум был подсевший, поэтому сперва гена жарил 14,3в, после полного прогрева и часа езды стабильно держит 13,5-13,6в вне зависимости от потребителей, при полной нагрузке вольтаж на секунду проседает, и сразу поднимается на 13,5в, такие же показатели если всё выключить. Как по мне что-то не так, но пока поезжу и понаблюдаю.
ошибка battery alternator visit workshop
Кто же клемму на заведенную снимает ? Никогда больше так не делай.
Нельзя снимать клемму на работающем двигателе, можно сжечь все электронные блоки и тогда ремонт будет стоить очень дорого.
Вы забыли указать какой у вас мерседес, если генератор электронный, то для диагностики его работоспособности нужен специальный дорогой стенд.
согласен про клемму.
У меня мерс с-180 2000г. Кузов w203 стоит валио и конечно электронный по одному проводу он и считывает и управляет генератором. Я не зря упомянул про проверку генератора обычной лампочкой, так сделали ребята когда проверяли генератор на работоспособность
пишу с телефона как гость, не помню пароль на учетку
для дебилов которые вин код только под пытками пишут , в 2000 году выпускалось ДВА КУЗОВА , 202 и 203 , обсолютно разные авто и по электронике и по генератору , ТАК ПОНЯТНО АВТОР ?
Странно, что то половина сообщений пропало.
Как я понял аналогов реле-регулятора A0031541706 — нет в природе.
Что ж буду заказывать его
Ребята спасайте.
нашел б/у генератор BOSCH A0111549302
у меня сейчас стоит VALEO A0111548402 и на дисплее светится ошибка
реле-регулятора стоит дороще чем б/у гена бошь
ВОПРОС бортовой компьютер не будет против если я поставлю БОШЬ .
по вину WDB2030351F060897 машины на elcats.ru предлогается и тот и тот генератор.
ставьте. только щетки проверьте на б/у генераторе
если по программе идет,то можно . всё будет без проблем,а про щетки правильно-посмотрите на всякий. хотя я не думаю что он со старой машины.
на бош больше запчастей по отдельности ,чем на валео. но валео понадежней.
Здравствуйте форумчане,
тему можно закрыть
Проблема была в реле-регулятора как и говорилось
Цена вопроса 1800, случайно нашел у нас в городе последнюю,
поставил и все заработало.
Мараль — не стоит отдавать в кустарные сервисы на ремонт оборудование
Battery alternator visit workshop w203 что это
__________________________
Автомобиль: Mercedes Benz S320 W221 3.0л CDI 4MATIC
Mercedes Benz S450 W221 4,7л 344л.с.
Откуда: Minsk
__________________________
Автомобиль: Mercedes-Benz W210 E320 4matic Avantgarde
Откуда: Minsk
__________________________
Автомобиль: Mercedes Benz S320 W221 3.0л CDI 4MATIC
Mercedes Benz S450 W221 4,7л 344л.с.
Откуда: Minsk
Это не ощущение, а оно так и есть на самом деле.
Брать тестер в руки и искать
Единственная подсказка — если Цешка дизельная — такую мощную просадку скорее всего дает неисправный догреватель ОЖ.
__________________________
Автомобиль: S203 CDI + W168 CDI
Откуда: север РБ
Это не ощущение, а оно так и есть на самом деле.
Брать тестер в руки и искать
Единственная подсказка — если Цешка дизельная — такую мощную просадку скорее всего дает неисправный догреватель ОЖ.
абы мысли такие! Когда сегодня компьютером ошибки чистили — была ошибка по догревателю. стоял он на авто режиме. сейчас его отключил на приборной панели.поможет ли это.
__________________________
Автомобиль: Mercedes Benz S320 W221 3.0л CDI 4MATIC
Mercedes Benz S450 W221 4,7л 344л.с.
Откуда: Minsk
Если в нем внутри что-то физически коротнуло — нет конечно. Догреватели либо умирают тихо и незаметно (как у меня например), либо с кучей дополнительного геммороя для владельца. Как правило на CDI возрастом > 6-7 лет живых их уже нет ни одного.
Настройка влият на работу догревателя на заведенной машине — т.о. это не ваш случай.
Самый простой проверить он или не он сдернуть с него клемму, но предварительно придется разобрать полмотора
Предохранителя на него, насколько я помню, нет.
__________________________
Автомобиль: S203 CDI + W168 CDI
Откуда: север РБ
__________________________
Автомобиль: Mercedes-Benz W210 E320 4matic Avantgarde
Откуда: Minsk
__________________________
Автомобиль: W220 Чёрненький 4MATIC LONG
Откуда: Минск
BATTERY/ALTERNATOR VISIT WORKSHOP DIY
According to Mercedes-Benz, the main battery, usually found in the trunk, supplies the onboard electrical system in regular operation. While the secondary (auxiliary battery is a short-time backup for the power supply in the event of the onboard system battery failing. E Class W211, CLS Class, for example, has two batteries.
The sequence of the electrical system:
• The battery control module monitors the operating states and the vehicle’s voltage conditions.
• Depending on the performance measured for the battery, consumers can be switched off in 2 priorities (switched off using CAN message). In this case, you may get an error message: malfunction electrical consumers switched off. Check your batteries and alternator.
• The battery control module (BCM) activates the battery isolating relay (K57/2) if necessary. A distinction is made between 2 states:
– recharging of additional battery
– engaging additional batteries in critical on-board network situations
N82 Battery control module (BCM)
The battery control module is installed in the trunk to monitor the batteries (the installation position depends on the equipment. Minispare/full-spare wheel or Tirefit).
The tasks of the battery control module are:
• Detecting the battery state
• Switching off consumers (energy management)
• Connecting the additional battery if necessary (through the battery isolating relay K57/2)
What Scanner Can I Use to Troubleshoot Mercedes-Benz Alternator Problems?
If you’re experiencing problems with your Mercedes-Benz, a YOUCANIC full system diagnostic scanner can help you troubleshoot the issues. This advanced diagnostic tool can read and interpret the fault codes stored in your car’s computer system, providing detailed information about any problems with the engine, transmission, brakes, or other critical systems.
The YOUCANIC scanner can also perform diagnostic tests on various systems, including the ABS, airbag, and steering systems, to help pinpoint the root cause of any issues. With this information, you can make more informed decisions about repairs and maintenance, saving time and money on costly repairs.
If you have any questions or comments, please post them below in the comments section.
Related Articles
Quick Fix for Mercedes Bouncing Door Lock
Mercedes AdBlue Problems
Mercedes Start/Stop Not Working
25 comments
I have c320 model c320 my belt was broken and sign was alternated and power steering not working then I buy new belt and fix it and driver my car two days very good but after that I think my son leaves the lights o that’s why in the morning I try to start but nothing curent I try with jump leads other car but didn’t start and sign on meter restarting system visit workshop .some one can tell me what I do for it
My 2002 Mercedes c 180 w203 Petrol was showing battery visit workshop. This got me worried, I bought a new battery and this did not fix the issue. I call an electrician to check the alternator, change the cutout and check the brush if they were okay. Just to notice that the CUT-OUT was faulty after replacing it the problem is now solved.
The positive wire from alternator to starter has got a 175amp fuse. Usually that one is the culprit
I have an 02 Mercedes Benz E320 4matic. I got the battery/alternator light on the dash and checked the main battery to see the voltage and it wasn’t 12.5 not running. When it is started the voltage seems to go down and I took the alternator out and had it tested at advanced autontoday and it read the alternator is good. If just the regulator is bad, I’m at a loss. I don’t know if my year has a secondary battery. I’ve looked all under the hood and took things apart and don’t see one anywhere. Any feedback is greatly appreciated
I meant to say it reads 12.5 with the vehicle off. When started the voltage seems to go down some instead of up. Alternator tested good at advanced auto.
Your model does NOT have a second battery.
A problem that i have with My w211 E-Class 220 CDI from 2005 . I was driving one day from home to go to a restaurant when my car entered in some kind of ” LIMP MODE ” that resulted in my car standing still, not moving at all. Before my car switched off completely, the radio went on hi volume for 1-2 seconds, all the dashboard lights lighted up (like a Christmas tree) and after that it stopped completely. (dashboard black, engine stopped and the ignition ” dead”) . After few minutes i put the gear box in P mode and give it a go: it started but a message saying ” battery convenience functions temporarily unavailable ” was on the dash of the millage and nothing else was going : A/C, Radio, Chairs … When one of my friends put his car diagnostic laptop on my Mercedes, the following errors where found : Battery Energy Control Module – BSG211 (battery energy control module 4 fault codes) : 9051 Consumer shutoff, stage 1 Intermittent; 9050 Consumer shutoff, stage 2 Intermittent; 9092 Auxiliary battery Intermittent; 9071 Auxiliary battery relay Intermittent.
Also i managed to identify and change the auxiliary battery that was the original Mercedes Benz , and on it had the code 34 04. Another thing that i noticed is the fact that on Delphi (the diagnostic software used to diagnose my car ) there is an identification code for the BCM: MB 2114420155. This code i think that is used when you want to change a faulty part but on my physical BCM that i have in the trunk there is another number and there is a wire that doesn’t go from the harness (it seems to be some kind of improvisation made before i bought the car)
I have a 2003 e320 i once had the red battery sign fixed it by putting a new alternator worked fine with no red battery sign for 2 weeks then again the same red battery problem? I have a new main battery nd a new alternator. Idk if i could have a draining problem or something is hurting my alternator because it was fine for 2 weeks only till the same problem came again.
Hi there, I have a problem with my 2006 c class 180 Kompressor. Recently the battery/ alternator not charging light has been coming on had the battery checked at garage they say it’s fine they put it on their diagnostic test which came up which 2 charge faults, car sometimes goes into limp mode and shuts everything down. Just checked the output on the dash readout which says 12.3 do you think it could be the alternator.
Thanks
Hello I have a 2012 c250 I know I only have the main battery and not an auxiliary battery in the car…..I am getting the battery symbol that comes on then I get a message saying COMMAND SHUTTING OFF and navigation ….radio and all that turns off but car stays on for a while before it just completely shuts down…..I took battery to O Reily because the battery was dead but they were able to charge the battery back up….do I need to replace battery completely or is it the alternator . Please help
I have a 2004 E320 wagon 4matic, suddenly while driving it loose power the passenger headlight start flashing like it give you a code the inside light started flicker as well, take it to a shop they said the alternator is not charging go ahead and replace it, it’s charging now but the cooling fan is racing the right front headlight still flashing as well as the interior. Replace the small battery after being test bad, replace BCM, replace passenger footwall junction fuse or pre-fuse block, replace alternator three times, replace left front SAM and left rear SAM still same problem at this point I am out of option it look like I’m rebuilding this car, I check all the ground and positive cable, at idle it give 11.9 to 12.2 if I rev the engine it will go to 13.3 but no red battery light’s on.