Esp dynamometer test мерседес что
Перейти к содержимому

Esp dynamometer test мерседес что

  • автор:

Dynamometer test (Roller test) или как полностью отключить ESP

Нашел такую интересную тему, можно полностью выключить ESP через сервисное меню.
У меня сработало по такой схеме:
1. Глушим двигатель, коробку в режим паркинг
2. Поворачиваем ключ в замке зажигания на 1 положение (0 полностью выключено)
3. Дисплей на приборной панели переключаем на позицию пробега
4. На руле: нажимаем сначала кнопку поднять трубку, затем не отпуская нажимаем кнопку "Ок". Держим 5 сек.
5. На экране (на панеле приборов) появляется сервисное меню, ищем Roller test/Dynamometer test или нечто подобное, у меня Roller test, нажимаем включить.

Все готово, можно жечь резину. 🙂

По ощущениям, авто стало намного резвее, легче входит в занос, колеса не сдерживаются ESP.

Anyone know what the ESP Dynometer Test is/does ??

Have discovered the secret MB diagnostics display on my C209 CLK.

Nice info on it. Basically four screens:-

1. Battery Voltage
2. Vehicle VIN No. (beware if you buy another instrument cluster ??)
3. ESP Dynometer test — options are the default ‘off’ and ‘w.ter.15 on’
4. Software type, Hardware type, and sump OIL LEVEL LITRES — interesting to see how much it drops when driving and how long it takes to drain back when engine is switched off.

All good stuff, but what does ESP Diagnostic Test Do ?

  • Jan 23, 2004
  • #2
fuzzer
MB Enthusiast

Have discovered the secret MB diagnostics display on my C209 CLK.

Nice info on it. Basically four screens:-

1. Battery Voltage
2. Vehicle VIN No. (beware if you buy another instrument cluster ??)
3. ESP Dynometer test — options are the default ‘off’ and ‘w.ter.15 on’
4. Software type, Hardware type, and sump OIL LEVEL LITRES — interesting to see how much it drops when driving and how long it takes to drain back when engine is switched off.

All good stuff, but what does ESP Diagnostic Test Do ?

  • Jan 23, 2004
  • #3
Active Member

Have discovered the secret MB diagnostics display on my C209 CLK.

Nice info on it. Basically four screens:-

1. Battery Voltage
2. Vehicle VIN No. (beware if you buy another instrument cluster ??)
3. ESP Dynometer test — options are the default ‘off’ and ‘w.ter.15 on’
4. Software type, Hardware type, and sump OIL LEVEL LITRES — interesting to see how much it drops when driving and how long it takes to drain back when engine is switched off.

All good stuff, but what does ESP Diagnostic Test Do ?

  • Jan 23, 2004
  • #4
clk270
Active Member

Access varies, the following works on 2003 C class, new CLK (209s) and maybe W211 E classes which use the same cluster as my CLK. 2000 — 2002 C Classes are slightly different — see later

1. Put key in ignition switch and turn to position 1
2. Use steering wheel page down button to select a on board computer screen other than the one with the mileage info (ie audio, OTG, etc)
3. push reset buttons 3 times in rapid succession
4. screen chnages to the diagnostic mode
5. use up and down buttons on strg wheel to select different screens
6. to see oil level in litres the ignition must be switched to position 2
7. Can watch the oil level, and battery voltage screens during engine fire up and running.

For 2000 — 2002 C classes instead of pushing the reset three times hold until a beep is heard — this can be anything up to 40seconds, during which time the screen may chnage back to the mileage page — don’t worry just keep the reset pushed in, it will not reset the mileage display or the long term fuel consumption info.
To clear, turn off ignition and remove key
I have’t tried it very often as yet, but apparently you sometimes have to wait some time after the key has been removed before it can be put back into the slot and access the info. For instance , if you arrive home form work and then decide to put the key back in straight away you might not get the access. Wait 10 minutes and should be OK.

Dyno Mode

Get in the car, shut the dorr and turn the ignition key to the first accessory position, making sure the idot lights display shows the odometer miles. There is then the SRS airbag light should be on. Press the trip odometer reset button three times very very very fast before it goes off and then if you do this right, a screen will appear showing a voltmeter of your alternator amps. Then press the "up" arrow on the left side of the wheel twice to take you to the "ESP dynamometer test" screen. Using the plus (+) button on the right side of the wheel, select "on." And then start the car. Warnings will appear informing you that the ESP, ABS, and BAS (brake assist) aids are now turned off and you're on your own with 0 computers to hinder your driving now. This is the only real way to kill off ESP on a Mercedes.

If you did it right, you've put the car in a mode intended for diagnostic testing on a rolling dynamometer—all electronic supervision is unplugged.
To put it back then just scroll back to the dyno test screen and select "w/t. 15 off" with the minus (-) button. Shutting off all the electronic aids isn't easy, and that should tell you something. I personally only did this one time and it worked fine. I have not had the 600 too long.

ЧТО ТАКОЕ ДИНАМОМЕТР ТЕСТ НА МЕРСЕДЕС W204

Динамометр тест на Mercedes-Benz w204 может быть использован для измерения мощности двигателя и крутящего момента в реальных условиях. Он представляет собой техническое устройство, которое позволяет определить фактическую мощность двигателя и привода трансмиссии.

Для проведения теста мерседес w204 подключается к стационарному стенду динамометра, который позволяет имитировать движение автомобиля на дороге и измерять реальные параметры работы двигателя и привода. Результаты измерений помогают владельцам и специалистам определить реальные характеристики автомобиля и произвести настройку для достижения максимального уровня производительности.

Использование динамометра тест на мерседес w204 также может помочь найти неисправности в работе двигателя и трансмиссии, таких как появление звуков, вибрации и потеря мощности. Измерения, проведенные на динамометре, могут помочь установить причину проблем и произвести необходимые ремонтные работы.

Тесты на динамометре мерседес w204 могут быть также использованы для сравнения различных вариантов настроек, доработок и модификаций. Изучение результатов тестов помогает определить, какие изменения дают наибольшее увеличение мощности и крутящего момента.

В общем, использование динамометра тест на мерседес w204 позволяет получить более точную информацию о работе двигателя и привода. Это может помочь владельцам и специалистам принимать решения о необходимых ремонтных и настройочных работах, а также определить наиболее эффективные варианты доработок и модификаций.

Причина недостаточного наддува мотора Mercedes OM651 (ошибка P2263)—вестгейт первой турбины.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *